Det här är en syster till Slainthe

I väntan på att det gamla magazinet Slainthe vaknar upp ur sin törnrosasömn kommer jag att publicera sådant som var tänkt för magazinet Slainthe här.

Adressen till den för tillfället vilande Slainthe är :
http://xroad.co.uk/Slainthe.htm
Här kan du läsa alla de tidigare härliga utgivningarna.

Om Quantum of Solace

QS är en oberoende nättidning.
Vi tillämpar pressetiska regler.
Redaktör och ansvarig utgivare: Kay Uggla, kay.uggla@yahoo.com
Här välkomnas gärna artiklar skrivna av andra skribenter.

2009-03-31

Varde ljus! Och det blev ljus.


The True Light Show


Lördag 4 april kl.20.00 svensk tid

På ICEHOTEL


Junivers Stockholm: Live music
Jannne Janus: Master of the lights
Blanche Argus: Dancer
Medora Chevalier: Dancer

Tina (PetGirl) Bergman: Designer/Byggare
Blanche Argus: Manager


Tänkte berätta hur det började....

Som en del vet är Jannne Janus väldigt intresserad av fyrverkerier samt att utveckla 'these lights'.
Han sa vid ett tillfälle till mig "Vore kul att ha raketer när Juni spelar live någon gång."
Mm, svarade jag.
Sen tänkte jag på det i några veckor... ' ja, varför inte, finns ju häftiga fyrverkerier på SL.'
Så en dag immade jag Junivers och sa:
" Du... vet du, vad Jannne har för dröm? Han skulle vilja ha fyrverkerier samtidigt när du spelar live någon gång."
"Cool, visst," svarade Juni.
" Men du, jag skulle vilja vara på Second Sweden då..... för svenskar " svarade jag.
"OK" svarade Juni.
"Är det okey om jag bara undersöker om det går" sa jag.
"Gör det, sa han.
Jag kollade vilka som var online....
Såg Anna-Bella ON !
Jag immade AB, hon skickade TP. Jag kom dit, kollade...Hmm tänkte jag, går nog inte på markplan.
" Jag tror vi måste vara uppe nånstans med ett sånt här projekt". sa jag.
AB rekommenderade då PG:s plattform, vi stack dit kollade, skickade tp till Jannne.
Guuuu, detta fina ställe kan man ju inte förstöra, fasen vi ska ju ha svart, inte rött, tänkte jag.
Jag frågade PG om man kunde rensa, på hennes plattform? Göra allt svart, tomt?
Vi snackade vidare, hon föreslog att göra en plattform ovanför hennes.
" Toppen" , sa jag.

Sedan rullade det på .............

Som manager för detta projekt, så borde jag naturligtvis ha frågat Ui först... p.g.a detta så blev det missförstånd. ( ber om ursäkt )

Nu är vi på ICEHOTEL SL !Säger blanche Argus

1 kommentar:

blanche Argus sa...

Tack Kay :-)))

Medoras dator har kraschat !!

Charlotte Rhino dansar istället för Medora nu.

Jag fick reda på detta imorse 1 april.

(hoppas det inte var ett april skämt bara :))

//blanche

Apture